torsdag 26 augusti 2010

Dagerne du husker

Tora!

Tiden flyr likt ett barn från en pedofil!

Jag sitter i mitt rum på lundvägen och känner vemodet skölja över mig, precis som en pedofils skambelagda komplimanger. Om två dagar ska jag flytta till den stora staden Storstockholm, och plugga eller göra inget specce. Jag har ingen aning riktigt faktiskt. Denna sommar har jag bott i en sjöbod och serverat seglare skaldjur under all vaken tid. Du vet förstås en del om detta, då vi samtalat båd' en och två gånger. För att inte tala om den gången jag besökte London, the city of dreams, och tog en krogrunda värt sitt namn i guld! Två Talande Hästar ska nu komma igång för hösten, och eftersom vi kommer bo på skilda orter blir bloggen ett utmärkt forum för att berätta om vad som pågår.

Och jag har så många anekdoter att förtelja! Men de måste sippra fram med tiden, mitt sköra sinne klarar inte av att processa mer en än händelse per blogginlägg.

Men det finns något jag tänkt så mycket på, kära Tora, och jag vet inte om du tänkt samma. Har du tittat något på TV? Har du råkat titta lite på reklam? Har du sett reklamen med smutshertigen Mads Mikkelsen i? För det har jag, och ännu i skrivande stund känner jag en skepsis så omfattande att den inte längre kan beskrivas som skepsis utan som äckel. Mads, varför Mads? Mads, den smutsige tjyven eller gosföräldern, har gjort en reklam där han spatserar omkring med bar överkropp medan hans förinspelade röst berättar på forcerad svenska om hur allt är vädelöst, förutom att sola bada och göra "ingenting". Mads ser animerad ut, och har grånat vaxhår i en duk över huvudet. Mads är för ren. Mads är för alltid förstörd i mina tonårliga och pilska ögon.
Eller vad säger du, kamrat?



DI DAELIGESTE AV HEALSNING FRA MOA LUNDQVIST

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar