onsdag 16 juni 2010

"Sommarlov"

Hey kids! Jag är ledig! Jag börjar inte jobba förrän om en vecka. Mina planer har blivit omgjorda cirka trettio gånger den senaste månaden, men nu tror jag att jag har koll. Ni ba: "tack" för informationen :PP

I alla fall, när jag är ledig gör jag ganska värdelösa saker innan jag kommit in i min ledighet. Jag börjar snart komma in i det, ett tecken på det är till exempel att jag duschade i dag (aktivitet jag skippar när jag är misärledig).

Idag kollade jag in msn video (typexempel på sak jag gör istället för att duscha) och då såg jag Erik Grönwalls nya låt och musikvideo, "Take Me On" eller som jag vill kalla den "Sämsta ligget ever": http://video.se.msn.com/watch/video/erik-gronwall-take-me-on/6fp338h1

Så här tolkar jag videon: Erik har en sensuell stund med en kvinna. De har/ska möjligtvis idka(t) älskog. I bland står de vid ett jättelikt fönster/en glasdörr. Kvinnan bär en stringtrosa och en gardin. Erik lider av inre splittring, Kvinnan har en förstående blick, hon vet att hennes uppgift är att lyssna på Eriks berättelser om hur han är "tired of these streets". Ibland ligger Erik på kvinnan och tittaren får en glimpse honans sk. "sideboob". Erik håller i början kvinnans ansikte med båda händerna och sjunger "I'm feeling nothing". Erik gråter en hel del...på...kvinnan, på olika sätt. Liksom In Her Face. Hon har en förstående men lite besvärad blick. På slutet sjunger Erik "Love, take me on" och tittar på sängen där kvinnan brukade ligga, men hon är borta! Erik minns tiden för en kvart sedan när de stod i fönstret och hånglade, och han bli vemodig. Varför drog hon? Undrar Erik. För han ville ju att hon skulle Take Him On.

3 kommentarer:

  1. Himla bra tolkning. Orkade dock inte se hela videon. Kände att jag redan hade alla factz

    SvaraRadera
  2. Miserabelt ligg, fyfan.

    SvaraRadera
  3. Orkade se hela videon och konstaterar aven att de tre forsta klippen (tyyyyp) ar de enda som visas. dvs det sker en upprepning av ett antalklipp genom hela laten. min forhoppning da jag valde att se hela videon var att det skulle komma en ovantad twist, typ att miljon byttes ut, att de kladde pa sig nagot mer anstandigt eller att man bara slapp se eriks bajsa-pa-sig-blick. men icket. samsta ligget ever OCH samsta videon ever.

    SvaraRadera